انواع شیره خوراکی طبیعی

انواع شیره خوراکی طبیعی و سنتی با بهترین کیفیت و لذیذ ترین طعم را می توانید به صورت عمده از بزرگترین و جامع ترین مرکز تولید و پخش شیره جات خوراکی با ارزان ترین قیمت و سریع ترین زمان ممکن خریداری نمائید.

امروزه از آنجایی که بیشتر محصولات مواد غذایی بخصوص شیره های خوراکی با تنوع برند های گوناگون در بازار یافت می شوند، انتخاب بهترین نوع شیره برای مصرف کنندگان و مشتریان به کاری سخت و دشوار تبدیل شده است، و لذا وجود یک مشاور مجرب در این زمینه امری مهم تلقی می شود.

[toggle title=”دانستنی هایی در مورد شیره جات خوراکی” state=”open”]شیره جات خوراکی انواع مختلفی دارند که همانند خود میوه از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشند. طبیعت آنها گرم بوده و سرشار از ریز مغذی ها و املاح مفید و مورد نیاز بدن می باشند و بیشتر در فصل سرما مورد استفاده قرار می گیرند.[/toggle]

انواع شیره خوراکی

با توجه به تنوع شیره جات خوراکی و وجود برند های مختلف و متنوع این محصول در کشور ابتدا به بیان انواع مختلف آن می پردازیم:

لیست انواع شیره خوراکی طبیعی

  1. شیره انگور
  2. شیره خرما
  3. شیره انجیر
  4. شیره توت
  5. شیره ارده
  6. شیره سیب
  7. سه شیره
  8. چهار شیره
  9. پنج شیره
  10. شیره چغندر
  11. شیره کشمش

هر کدام از شیره های مذکور فواید و خاصیت بخصوصی دارند که در طب سنتی توصیه و دستورالعمل های مشخصی برای استفاده صحیح از آنها بیان شده است تا به جسم و تن افراد مصرف کننده ضرری نداشته باشند.

انواع شیره خوراکی

[toggle title=”جالب است بدانید که” state=”open”]شیره جات خوراکی به دلیل سرشار بودن از کالری و انرژی زیاد بهترین خوراکی برای زمان هایی می باشند که بدن دچار ضعف شده و سریعا نیاز به تقویت داشته باشد.[/toggle]

روش تهیه انواع شیره خوراکی

روش تهیه انواع شیره جات خوراکی به صورت سنتی و طبیعی زمانبر بوده که اکثر باغداران برای تهیه آن معمولا بیشتر از یک بار در سال به تولید آن به این روش اقدام نمی کنند و تولید آن در حجم و تناژ بالا مقرون به صرفه نبوده و مناسب نمی باشد.

در خصوص تولید انواع شیره های خوراکی سنتی اگر رعایت یک سری اصول ( نظیر استفاده از ابزار مناسب و دستورالعمل های خاص) توسط باغداران یا خانه دارها مورد توجه قرار بگیرد مطمئنا شیره با کیفیت بهتری تولید خواهد شد.

انواع شیره خوراکی

خواص درمانی انواع شیره خوراکی

مهم ترین خاصیتی که برای انواع شیره جات خوراکی بیان می شود انرژی زا بودن و مقوی بودن آنها می باشد که مصرف آن بیشتر برای افرادی که متحمل یک بیماری طولانی مدت بوده اند و یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اند توصیه می شود.

این نوع خوراکی با توجه به طبع گرمی که دارد بیشتر در فصل سرما و زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. شیره جات به دلیل غنی بودن از مواد قندی به شدت چاق کننده می باشند که مصرف زیاد آن برای افراد با وزن بالا خیلی مناسب نمی باشد و هنگام مصرف آن باید حد اعتدال را رعایت کنند تا دچار عوارض خاصی نشوند.

انواع شیره خوراکی

[toggle title=”در مورد شیره جات خوراکی بیشتر بدانید” state=”open”]یکی از پر مصرف ترین و پر خاصیت ترین نوع شیره خوراکی، شیره انگور می باشد که از نظر طب سنتی خواص زیادی دارد که مهم ترین آنها عبارت اند از: انرژی زا بودن، خون ساز بودن، ضد نفخ بودن و تقویت کننده بدن می باشد.[/toggle]

فواید انواع شیره جات خوراکی

  • خواص شگفت انگیزی دارند
  • پر کالری هستند
  • پر خاصیت اند
  • کلسیم و پروتئین مناسبی دارند
  • ویتامین زیادی دارند
  • از بیشتر بیماریها پیشگیری می کنند
  • بیشتر بیماریها را درمان می کنند
  • ارزش غذایی بالایی دارند
  • کاربرد های متنوعی دارند
  • پر فروش اند
  • از بازار متنوعی برخوردارند

انواع شیره خوراکی

شیره خوراکی صنعتی بهتر است یا سنتی؟

شیره ها معمولا براساس نوع میوه تهیه می شوند که روش آنها در شیوه صنعتی و سنتی تفاوت های قابل تأملی با هم دارند. در روش شیره گیری سنتی که بیشتر در مناطق روستایی صورت میگیرد از حرارت دادن طولانی مدت استفاده می شود که این امر باعث تقلیل مواد مغذی موجود در شیره می شود.

همچنین از نوعی خاک سفید که احتمالا حاوی آهک است استفاده می کنند. اما در روش صنعتی عمل تهیه شیره در دیگ های تحت خلأ انجام می پذیرد که اینکار باعث می شود تا شیره گیری در دمای پایین انجام پذیرد و در نتیجه خواص تغذیه ای بیشتری داشته باشد.

انواع شیره خوراکی

[toggle title=”در این باره بیشتر بدانید” state=”open”]شیره جات خوراکی سرشار از آهن بوده و بهترین مواد غذایی برای مادران و کودکانی می باشد که از کمبود آهن رنج می برند. این خوراکی قابلیت این را دارد که بیماری کم خونی شدید را به خوبی درمان کند.[/toggle]

نحوه نگهداری انواع شیره خوراکی

شیره های خوراکی به دلیل غنی بودن از مواد قندی و همچنین داشتن غلظت بالا به یخچال نیاز ندارند و در مکانهای خشک و خنک به راحتی قابل نگهداری می باشند، اما باید توجه داشت که اگر شیره خریداری شده بعد از مدتی دچار کپک زدگی و یا ترشیدگی شده باشد بدان معناست که شیره غلظت پایینی داشته و آبکی می باشد.

هر چقدر شیره غلظت پایینی داشته باشد ارزش غذایی و خواص تغذیه ای کم تری هم نسبت به نوع غلیظ آن خواهد داشت و به مدت طولانی مدتی قابلیت نگهداری نخواهد داشت بنابراین هنگام خرید به غلظت آن توجه ویژه ای داشته باشید.

انواع شیره خوراکی

خرید اینترنتی انواع شیره جات خوراکی

اگر به دنبال خرید و فروش شیره خوراکی باکیفیت و درجه یک سنتی (خانگی) و صنعتی (مکانیزه) هستید می توانید از طریق همین سایت فروشگاه اینترنتی با همکاران ما در مجموعه فروش اینترنتی شیره پزان به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته تماس گرفته و بعد از دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد این محصول، مشخصات و ویژگی های آن نسبت به سفارش خود اقدام نمائید.

20

    • سلام
      بله حتما که تاثیر داره شیره سنتی و طبیعی هم از لحاظ کیفیت و هم خواص بهتر از شیره صنعتی هست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما